Wednesday, March 24, 2010

Masalah penggunaan teknologi dalam bidang pendidikan

Teknologi dalam pendidikan juga mempunyai masalahnya yang tersendiri. Kajian di Amerika mendapati fasiliti yang tidak mencukupi dan sesuai menimbulkan banyak kekangan yang terpaksa dihadapi oleh guru-guru. Pihak sekolah juga tidak mempunyai sumber kewangan yang mencukupi untuk pengendalian dan penyelenggaraan. Disamping itu, kurangnya kepakaran dalam teknologi yang berkembang dengan begitu pesat.

3 comments:

  1. assalamualaikum w.b.t..
    Penggunaan teknologi komunikasi dan maklumat dalam bidang pendidikan dan pembangunan sumber manusia amat penting. Strategi ini telah membuka luas segala pendekatan. Guanalah segala apa saluran yang di sediakan oleh kerajaan untuk mempengaruhi proses pengajaran dan pembelajaran guru-guru di sekolah kita.

    komen-komen la yang blog jenal pula ye..
    terima kasih....

    ReplyDelete
  2. saya amat bersetuju dengan kenyataan diatas. Sebenarnya kekangan tersebut juga berlaku dalam dunia pendidikan dinegara kita.Usah perlu dilakukan oleh pihak KPM bagi merealisasikan pendidikan kita bertaraf dunia.
    Abang punya muka ada sikit garang la.....
    Auw......

    ReplyDelete
  3. Salam,Sebenarnya tiada sebarang masalah dalam perkembangan teknologi, jika guru-guru begitu komitmen dengan perubahan ICT semasa. Mereka mesti bertanggungjawab dan rajin mengikuti perkembangan semasa.

    ReplyDelete